Recenze Truhly mrtvého muže

4. července 2007 v 14:58 | Kapitánka Jackie |  Piráti z Karibiku - Truhla mrtvého muže
PIRÁTI Z KARIBIKU - TRUHLA MRTVÉHO MUŽE
Kdo čekal, že Johnny Depp vypil všechny zásoby rumu při poslední klapce Prokletí černé perly, byl příjemně překvapen. Jeho kapitán Jack Sparrow se vrací a to ještě s větší dávkou šílenství, se svým zlatým úsměvem a dready tak, jak ho známe. A s ním i dvojka Elizabeth a William v druhém pokračování Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže. Ta překonala všechna očekávání a svého mladšího sourozence z roku 2003 předčila o celou řadu lodí. Truhla mrtvého muže se stala třetím nejúspěšnějším filmem všech dob za prvním Titanikem a druhým Pánem Prstenů: Návratem krále.
Náš extravagantní kapitán stojí opět u kormidla Černé perly a brázdí všechna moře světa. Ovšem poslední dobou je poněkud v depresích. Cítí, že ho pronásleduje temný nebo spíš slizký stín jeho dávné dohody s pánem všech moří Davym Jonesem. Ten je kapitánem Bludného Holanďana a Jackovy duše se nehodlá vzdát. "Vytáh ti Perlu z mořskejch hlubin. Už třináct let jsi jejím kapitánem." Přesně tak to řekl Jackovi jeho starý přítel Štruple Bill, otec Williama Turnera. Ten byl nemile překvapen, když jeho svatbu s Elizabeth Swannovou přerušil chladnokrevný a bezcitný Lord Cutler Beckett z Východoindické společnosti. Místo omluvy mu dá jasný úkol: Najděte Jacka a přineste mi to, co nosí neustále u sebe.A tak se Will vydává na vlnách Karibiku hledat svého "známého", protřelého pirátského kapitána.
Jack nám opět ukáže některé své neurotické sklony, řečnický talent a nezaměnitelný styl běhu a pohybu vůbec :)
Trošku mě překvapilo, že Will je pořád stejně najivní a nechá se Jackem doslova ukecat a klidně udělá to, co mu říká. :) Jinak je to švarný hoch, jen trošku ukvapený.
Naše nóbl dáma Elizabeth umí konečně pořádně šermovat, a že měla dobrého učitele nám dokáže při pranici se slizkou Jonesovou posádkou.
Film nemá nic, co bych mu musela vytknout. Truhla mrtvého muže je temnější a zrádnější, než její předchůdce ale přezto je rozverná, hravá, velkorysá se slanou chutí Karibiku a nechybí jí ani pořádný korbel humoru. Na ostrově kanibalů jste na horské dráze, na Isla Cruces se točíte v mlýnském kole :) a při konečné bitvě na moři se podíváte do Krakenova chřtánu :_(
Konec filmu je skvělý jako filmový konec na pokračování, ale jako konec sám o sobě příšerný. Zmizení Jacka Sparrowa v Krakenově tlamě se rovná pohřbu. Během něj snad brečely i jeho pověstné mořské želvy a po něm si divák uvědomil, že právě zmizelo to o co v příběhu šlo celou dobu: PIRÁTSTVÍ A S NÍM I SPRAVEDLNOST :((( Vyšlo sice najevo, že všichni jsou ochotni ho zachránit, ale beznaděj ze srdce skalního fanouška stejně nezmizí. A nakonec šok. Barbossa come back!!!
SO PIRATES, GO FOR JACK SPARROW!!!!

2 lidé ohodnotili tento článek.